Nej inte enkelt vad jag kan komma på, du kan plocka upp färgen på exakt pixelangivelse via GetPixel och jämföra med något intervall. Beror väll på vad du menar med röd eller blå, är det bara en färg, eller flera nyanser av samma "färg". Tänk på att GDI inte är det snabbaste som kommit ut ur microsofts sköte :)
Jag har två olika färgkoder som jag ska försöka läsa från en annan windowsapplikation. Troligtivis får jag ta någon form av skärmdump på applikationen några gånger per sekund för att se om status ändrats. Jag behöver alltså inte gå igenom alla nyanser av blått eller något liknande utan jag har två fasta färger som jag kan utgå från. Några tips? :)
Jag har två olika färgkoder som jag ska försöka läsa från en annan windowsapplikation. Troligtivis får jag ta någon form av skärmdump på applikationen några gånger per sekund för att se om status ändrats. Jag behöver alltså inte gå igenom alla nyanser av blått eller något liknande utan jag har två fasta färger som jag kan utgå från. Några tips? :)
Finns det inget annat sätt att kommunicera med applikationen som din applikation skall övervaka?