haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Hur skapar man ett interface i Visual Studio 2005?
För att skapa en klass väljer jag ju "Add New Item" och väljer Class bland mallarna. Men det finns ingen mall för Interface. Kan jag skapa en klass och sedan bara ändra i koden så att det blir ett interface istället?
WalkerMedlem sedan okt. 2002188 inlägg Yepp, lättast är nog att skapa en klass som du sedan ändrar så att den blir ett interface.
Alternativt så gör du en egen template som du sedan använder.
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/06/01/CodeTemplates/
GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg
För att skapa en klass väljer jag ju "Add New Item" och väljer Class bland mallarna. Men det finns ingen mall för Interface. Kan jag skapa en klass och sedan bara ändra i koden så att det blir ett interface istället?
Jodå, det finns visst en mall för interface. Det är dock en väldigt korkad mall som används eftersom interfacet som default är private. Vad f-n skall jag med ett private interface till....
Eller ett smartare alternativ (om du gör interfacet i efterhand) är att genererar det utifrån klassen. Det går utmärkt.
- M
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg
Gladh skrev:
Jodå, det finns visst en mall för interface. Det är dock en väldigt korkad mall som används eftersom interfacet som default är private. Vad f-n skall jag med ett private interface till....
Men man kan ju ändra mallen om man vill...
GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg
emission skrev:
Visst kan man det. Men man kan ju undra vad det är för nisse som suttit och gjort mallen från början....
- M
Jag tror dom ville ha det konsekvent gentemot de andra "new items".
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg
Gladh skrev:
emission skrev:
Visst kan man det. Men man kan ju undra vad det är för nisse som suttit och gjort mallen från början....
- M
Sant. Kanske någon som satt hemma och filade på ett nytt pattern - "Introvert programming" :)