Frågan 15 mars 2007 13:38 #1 Hej!
Jag har en sida där renderingen för IE7 strular. Firefox och IE6 visar sidan korrekt. Sidan innehåller en datalist. Det är en textmassa som skall visas (ett antal artiklar i en lista). I IE 7 visas bara översta raden i texten,alla andra försvinner. Nån som vet mer om detta?
Så här ser koden i korthet ut:
<form id="form1" runat="server">
<asp:DataList ID="DataList1" runat="server" Width="612px" Height="84px">
<ItemTemplate >
<asp:Label ID="PAGECONTENTLabel" runat="server" Text='<%# ReplaceNewLinesIfEbrev(Eval("PAGECONTENT"), Eval("PAGESOURCE")) %>' Width="100%"></asp:Label>
</ItemTemplate>
<SeparatorTemplate>
<hr />
</SeparatorTemplate>
<ItemStyle />
</asp:DataList>
</form>
Någonstans behövs det lite css kan jag tro?
S SB Medlem sedan maj 2000 194 inlägg Kan det vara Itemstyle-taggen som ligger och stör? Ta bort den och prova igen.
Har testat, men det hjälpte icke.
Här kommer ett utdrag:
\<div id="ContentPanel" class="contentpanel" Max-Width="663px" style="background-color:DarkRed;height:385px;width:663px;overflow-y:scroll;left: 50px; position: absolute; top: 50px; width:663px;"\>
\<table id="DataList1" cellspacing="0" border="0" style="background-color:Blue;width:640px;border-collapse:collapse;"\>
\<tr\>
\<td\>
<span class="label" style="display:inline-block;height:12px;">
<p class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman"><font size=3>Solna </font>
<st1:date Year="2006" Day="05" Month="12" ls="trans" w:st="on"><font size=3>2006-12-05</font></st1:date></font></p>
<p class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size=3> </font></o:p></p>
<p class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size=3> </font></o:p></p>
<p class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size=3>
Till föreningar med flick- och damfotboll</font></p>
<p class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><strong style="mso-bidi-font-weight: normal">
<font size=3>
<font style="FONT-SIZE: 14pt; COLOR: #006699; FONT-FAMILY: Times New Roman" face="Times New Roman">
Rapport talangutveckling flick<o:p></o:p></font></font></strong></p>
E emission Medlem sedan dec. 1999 6 721 inlägg Det verkar som om du visar html från Word. Det bör rensas bort.
Jag löste problemet genom att använda en literal istället för en label.
När jag tog view source på IE 6 och Firefox, så skiljde den sig från IE7. I IE6 och FF blev allt tabeller och br.