webForumDet fria alternativet

Projektfiler

.NETur .NET

9 svar · 456 visningar · startad av RikardT

RikardTMedlem sedan jan. 20076 inlägg

Jag har en fundering över skildnaden mellan .Net 7.1 (2003) och .Net 8.0 (2005).
Problemet är att jag inte kan kopiera hela projektet i den senare versionen, eftersom den envisas med att lägga vissa filer i en mapp som heter Visual Studio 2005 (som standard). Jag vet att denna mappen går att ändra, men jag skulle vilja ha det som i 2003:an där jag kan ha alla filer i en mapp, och veta att alla filer till projektet finns där när jag flyttar projekten mellan datorer. Är det någon som har en lösning på detta? Tack på förhand.

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

VS2005 beter sig likadant som VS2003. Vad menar du skulle vara skillnaden?

Jo så här menar jag...

Om man skapar ett nytt projekt i .Net 2003, så frågar dialogen var du vill spara ditt projekt. Och när du har valt det så kommer alla filer som har med projektet sparas där, medans i 2005 så kommer projektet spridas ut på flera ställen alternativt bara ett ställe (tools/options/Projects and Soulutions/General), och dit de inställningarna pekar kommer samtliga projekt sparas. Summa sumarom (skriver man så?) så vill kunna välja vilken disk / mapp som jag ska spara projektets alla filer i. Nån idé?

PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

RikardT skrev:

Om man skapar ett nytt projekt i .Net 2003, så frågar dialogen var du vill spara ditt projekt. Och när du har valt det så kommer alla filer som har med projektet sparas där, medans i 2005 så kommer projektet spridas ut på flera ställen alternativt bara ett ställe (tools/options/Projects and Soulutions/General), och dit de inställningarna pekar kommer samtliga projekt sparas. Summa sumarom (skriver man så?) så vill kunna välja vilken disk / mapp som jag ska spara projektets alla filer i. Nån idé?

Jag är fortfarande osäker på vad du menar. Alla filer läggs i samma katalog när du väljer att skapa ett nytt projekt.

Inställningarna för "Visual Studio projects location" är så vitt jag vet enbart en default-katalog som används som om ingen annan katalog anges.

Sökväg i 2005:an

När man skapar nytt projekt i 2005:an så kan man inte ange nån sökväg.

PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

RikardT skrev:

När man skapar nytt projekt i 2005:an så kan man inte ange nån sökväg.

Jodå. Det går alldeles utmärkt.

En solution kan innehålla valfritt antal projekt. Om du skapar ett nytt projekt så kan du välja hurvida projektet ska läggas i en ny solution eller till en redan existerande. Då kan du även kryssa i att du vill ha en egen katalog för din solution och dess projekt.

newproject.jpg

Nu fattar jag ingenting...

Jag har malt igenom alla inställningar jag kan hitta, men jag kan inte hitta något sätt att visa den vyn som du har. 2003:ans "New Project" är dock nästan identisk med den bild som finns i föregående inlägg.
Min vy ser ut som föjande. (Jag har VS2005 Proffesional).

dump_1.jpg
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

RikardT skrev:

Min vy ser ut som föjande. (Jag har VS2005 Proffesional).

Konstigt, jag har också 2005 men min vy ser ut som den övre (Phorphers bild)

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Jaha, du menar så. Enkelt fixat.

saveprojectswhencreated.gif

Tack!

Tackar så mycket för hjälpen.
Jag önskar Er en trevlig helg.

Rikard

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)