webForumDet fria alternativet

Website vs WebApplicationProject

5 svar · 636 visningar · startad av Auxe

AuxeMedlem sedan apr. 2006135 inlägg

Hej!

Kom över en Extension till Visual Studio för att hantera en webbapplikation mer likt en vanlig applikation än vad som går genom File -> New Website (Standard i Visual Studio 2005) denna hette WebApplicationProject något...

Är det bättre att använda denna och varför?
En vän sa något till mig om att man slapp app_code foldern vilket tydligen skulle vara jätta bra.. varför förstod jag inte :) och inte han heller tror jag om jag ska vara ärlig!

Men som sagt om det är någon som är insatt i detta å vill dela med sig vore jag tacksam.. vad är bäst att använda å varför? Fördelar och nackdelar..

Mvh Auxe

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Web Application Project är det ursprungliga sättet att bygga webbplatser i ASP.NET (is VS 2002 och 2003). Det försvann i VS 2005, och i stället kom Web Sites.

Fördelarna är många. Man får en förutsägbar kompileringsmodell, i stället för en massa specialmappar, och projektet hålls ihop i en strikt struktur, vad gäller DLL:er, namespaces etc. Allt är mycket tajtare och mer förutsägbart. Det kanske kan upplevas bökigare för en del (hobbysajter), men jag använder inget annat.

Från och med SP1 till VS 2005 finns Web Application Project med som standard. Microsoft insåg misstaget.

Förlåt men jag förstår faktiskt inte vad du föredrar... =)

Du skriver att "Fördelarna är många. ..." men inte med vad.. så att säga...

MVH Auxe

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Fördelarna med Web Application Project

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Du får all kod i ditt projekt kompilerad till en assembly som ett exempel, det emission sa. Sen har du lite mer info på http://msdn2.microsoft.com/en-us/asp.net/aa336618.aspx eller scott gus site http://webproject.scottgu.com/

Tack emission och erka!

Mvh Auxe

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)