webForumDet fria alternativet

Skapa dynamisk DropDownList

.NETur .NET

2 svar · 321 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, eftersom jag knappt förstår vad jag sysslar med. Men jag ska skapa en DropDownList med detta innehållet:

foreach (SupportObj n in c.Subject)
        {
            l = new Label();
             l.Text = "<p>Support number: <strong>" + n.SupportNumber + "</strong>: " + n.Subject;
            Panel1.Controls.Add(l);
            Panel1.Controls.Add(new LiteralControl("</p>\n"));
        }

Som det är nu så skrivs det där ut mellan två <p>-taggar. Hur ska jag få den att skapa en DropDownList i stället?

Jag vill dessutom att när man väljer ett ämne i listan så skall sidan uppdateras och skriva ut innehållet i en panel a.k.a. div.

Förstår ni vad jag menar? :)

r\ Ni hittar min labb-sida här: http://webbprog.dnlab.se/webdb/dg06sida/lab-3/

flexishMedlem sedan jan. 200548 inlägg

Är det något sånt här du syftar på?

{
    myDropDownList.Items.Add(new ListItem(n.SupportNumber.ToString(), n.SupportNumber).ToString());
}

Alternativt: (har haft bättre erfarenhet av denna metod)

int i = 0;

{
    myDropDownList.Items.Insert(i, new ListItem(n.SupportNumber.ToString(), n.SupportNumber).ToString());
    i++;
}
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag vet inte faktiskt. Har inte tillgång att pröva koden nu när jag inte är i skolan längre. :l Men jag kanske kan pröva den i morgon så får vi se hur den fungerar. :D

Jag är som sagt väldigt dålig på att beskriva hur jag vill ha det eftersom .NET är väldigt, väldigt nytt för mig.

Men när man väljer en titel i listan så ska frågan med svar visas och så vidare. Jag får återkomma. :)

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)