haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Hej!
Jag har skapat en webbplats i VS2005 som fungerar när jag kör den via utvecklingsmiljön. Men när jag nu ska lägga upp den på webbhotellet stöter jag på problem...
Det finns en del färdiga mappar hos mitt webhotell. Jag vet inte riktigt vad de alla är bra för. Men det finns ingen App_Code. Nu är det så att jag har klasser i min App_Code, och dessa fungerar inte om jag flyttar ut dem ur denna katalog.
Hur gör jag för att få mina klasser att fungera, när jag inte har någon App_Code?
Jag har för övrigt web10 som webbhotell.
Tacksam för svar! :)
haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Eeh...det hoppas jag! Det har jag tagit för givet, men jag blir osäker nu. Jag ändrade från PHP till ASP.NET i november 2006. Kan man kolla det på nått sätt?
Det bästa är väl att fråga supporten på webhotellet?
VictorYMedlem sedan dec. 2004135 inlägg Om du inte har någon App_Code ... Varför inte bara skapa en sådan då? Du har väl rättigheter nog att skapa mappar? Eller fungerar inte det heller?
haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Jag har uppfattat det som att App_Code är någon slags specialmapp. Det räcker alltså inte med att jag gör en mapp och döper den till "App_Code". Läger jag mina klasser i App_Code blir de automatiskt tillgängliga i mitt projekt och jag kan direkt skapa instanser av klasserna i mina sidors kod. Men om jag nu inte har någon App_Code, hur gör jag då?
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Det räcker alltså inte med att jag gör en mapp och döper den till "App_Code"
Jo.
haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Är det så enkelt? Jag testar... :)
haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg Ha! Det fungerar. :) Och jag som upphöjt App_Code till någon slags "magisk" mapp :r
Tack så mycket för hjälpen! :)