Hejsan
Jag har skapat en sida i visual webdeveloper express. Jag vill att den sidan skall kunna köras från mitt nätverk. Jag har lagt ut .aspx sidan i en delad mapp. När jag försöker köra den ifrån en annan dator på nätverket går det inte. Tips!?
/tackar
Tack för snabbt svar BrutalDeluxe...finns det något gratis server program man kan installera? enklaste sätt att fixa det på? Det är ingen avancerad applikation.. Eller måste man slänga ut massa pengar?
aspx sidor tolkas av Microsoft IIS tillsammans med ASP.NET dvs .NET ramverk.
Så en IIS vore ju förträffligt om du kunde peta in. IIS kan hostas på en vanlig XP burk om man inte har för stora krav.
Ja och nej, när du installerar VWE så får du .NET framework på datorn, men om du till exempel vill förbereda en ny dator så ska du installera IIS och ladda hem .NET framework 1 eller 2 beroende på vilken verision av .NET du utvecklar i. På http://www.microsoft.com/technet/downloads/default.mspx kan du se länkar till olika verisioner av .NET framework tex
Och för att förtydliga: Visual Web Developer använder .NET FW - det är inte ett FW i sig! (FW=framework=ramverk...)
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2