webForumDet fria alternativet

.NET 3.0 och app.config

.NET

7 svar · 496 visningar · startad av Gladh

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg
Frågan#1

Jag kan inte för mitt liv få intellisens att fungerar för .NET 3.0

Bland annat så skall man kunna få en <system.ServiceModal> tag i app.config den har jag inte.

Jag misstänker att det är något mysko med min DotNetConfig.xsd (C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\Xml\Schemas\DotNetConfig.xsd) om någon som har intellisens som fungerar skulle kunna ladda upp sin DotNetConfig.xsd fil så jag skulle kunna byta ut min så vore jag glad.

- M

Är det ingen som har installerat .NET 3.0???

- M

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Jag har installerat det på ena datorn, men jag har inte haft tid att sätta mig in i det ännu.
Tyvärr så har är jag inte hemma o kan kolla.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Emission.

Jag hittade den länken med :) Men dels fungerar inte länk och dels så är det November CTP och inte July CTP som jag kör så jag antar att det bör vara fixat så den följde med som den skulle....

I vilket fall som helst så har jag försökt installera om CTP'n men av någon utgrundad anledning så får jag hela tiden ett nätverksfel som säger att den inte kan läsa filen c:\vsextwfx.msi... Jag blir helt knäpp på sådan SKIT....

Efter lite mer forskande så visade sig att den ville ha en fil som heter: c;\csextwfx[1].msi och då kunde jag installera, sagt och gjort... men inte FAN hjälpte det... ingen <system.servicemodel> i min app.config inte...

- M

Installerade om hela .net 3.0 skiten och nu fungerar det... varför sa ni inte det direkt...

- M

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Gladh skrev:

Installerade om hela .net 3.0 skiten och nu fungerar det... varför sa ni inte det direkt...

- M

Jag sa det, men min speak2post-extension i Firefox var visst avstängd... :)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Gladh skrev:

- M

Varför gjorde du det inte direkt...

;)

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)