Om det har fungerat tidigare men inte fungerar nu, så låter det som mest troligt att din ISP har stängt dina möjligheter att skicka mail från din egen smtp-server. Utan du måste använda dig av deras istället.
Det är dock en vildchansning...
- M
4 svar · 455 visningar · startad av jaxpax
Jag har gjort några sidor med visual studios inbygda membership provider.
Vad är det för inställning jag måste göra för att bli kvitt problemet som genererar detta felmeddelande?
Exception Details: System.Web.HttpException: A from e-mail address must be specified in the From property or the system.net/mailSettings/smtp config section.
Jag kör inte IIS utan använder det som finns i visual studio 2005.
Detta har bara dykt upp...det har fungerat tidigare.
Om jag förstått detta rätt så gnäller om en inställning i web.config om att jag inte angivit en mailadress, men när jag gör det så gnäller den om:
Mailbox unavailable. The server response was: 5.7.1 Unable to relay for test@testsite.com
Hur gör jag då för att köra applikationen lokalt utan att behöva göra smtp-inställningar??
:bire
Om det har fungerat tidigare men inte fungerar nu, så låter det som mest troligt att din ISP har stängt dina möjligheter att skicka mail från din egen smtp-server. Utan du måste använda dig av deras istället.
Det är dock en vildchansning...
- M
Jo men grejen är att jag ju sitter och utvecklar lokalt...
Då får du installera en SMTP-server lokalt också.
Jo jag får nog göra det. Konstigt bara varför felmeddelandet bara dök upp. Det fungerade tidigare. Tack i alla fall...