Hej!
Jag vill ha simpel paging på en gridview.
Har gjort följande:
<asp:GridView ID="grdKursdeltagare" runat="server" Width="186px"
AutoGenerateColumns="False"
AllowPaging="True" PageSize="5"
OnPageIndexChanging="grdKursdeltagare_PageIndexChanging">
och en metod
Protected Sub grdKursdeltagare_PageIndexChanging(ByVal sender As Object,
ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewPageEventArgs)
Handles grdKursdeltagare.PageIndexChanging
'diverse kod.
End Sub
Problemet är att eventet inte utlöses. Metoden
grdKursdeltagare_PageIndexChanging
körs aldrig!
Fattar inte varför. Alltså får man alltid de första värden, oavsett vilken paginglänk man klickar på.
EDIT: Ändrar felaktigt event i inlägget, efter frequez påpekande. Koden som kördes var dock den som borde fungera, d v s den som står i inlägget nu.
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg Du har i kontrollen angivit grdKursdeltagare_PageIndexChanged fast din metod heter grdKursdeltagare_PageIndexChanging?
freguz skrev:
Du har i kontrollen angivit grdKursdeltagare_PageIndexChanged fast din metod heter grdKursdeltagare_PageIndexChanging?
Nja, jag satt och labbade i desperata försök och kopierade in fel kod i inlägget.
Jag har ändrat inlägget så att det nu motsvarar den kod som körs. Det fungerar fortfarande inte.
Kan tillägga att event på andra kontroller fungerar.
freguzMedlem sedan feb. 2005280 inlägg Och du är säker på att koden verkligen inte körs? Testat en Response.Write() osv?
Jag har en break-point på eventen.
Även andra events på gridviewen skiter sig. Har testat att bygga en superenkel gridview på en annan sida och där funkar eventen.
Testade att flytta den fungerade gridviewen + dess kod till den felande sidan och då slutade den fungerande gridviewen att fungera.
Något med sidan verkar det som?
Hmm, det verkar ha att göra med en komponent Radcontrols Tabstrip som jag använde. När jag tog bort den gick det bättre. Kontaktar leverantören.