webForumDet fria alternativet

.NET och AJAX javascripts problem

2 svar · 388 visningar · startad av mo:d:fi

mo:d:fiMedlem sedan jan. 200474 inlägg

Hej!

Är det någon som haft problem med AJAX implementationer i .NET?
Jag har suttit och lekt med två lightbox inspirerade komponenter men har svårigheter med att få en del funktioner att göra det de skall. Det handlar i huvudsak om att hitta element i den nya "sidan" som laddats in m.h.a ajax. Kollar jag på exemplen som bygger på vanliga html sidor så fungerar det utan problem men när jag implementerar allting i en .net sida så vill det inte fungera. om jag t.ex. i ett javascript får en kontroll referens så är attributen på kontrollen undefined när jag skall hämta dem med ett javascript.
Nån som haft liknande problem tidigare med .net?
Bifogar en tråd som jag startade i java och dhtml forumet som beskriver lite mer ingående.

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=151785

LillyMedlem sedan okt. 200637 inlägg

Jag har nyligen jobbat lite med ajax asp.net och hade lite strul i början. Publicera lite kod så blir det lättare att se vad det är du inte får att fungera.

mo:d:fiMedlem sedan jan. 200474 inlägg

Hej, ledsen för ett sent svar men jag lyckades magiskt nog lösa det hela utan att veta om det och sen blev jag så uppryymd och har slipat på applikationen de senaste veckorna.
jag har byggt en filhanterare där jag har LightBox Gone Wild som popup lösning i vilken jag läser in olika sidor för olika kommandon. Om jag t.ex. skall flytta en fil så laddas en sida med en combobox fylld med mapparna man kan flytta filerna till. När man sedan klickar på ok så har jag en java function i lightbox klassen som kollar vilken mapp man valt (däri låg problemet tidigare) och sedan skickar ett commando i en request sträng till en annan sida som utför kommandot innan man återgår till sidan genom att lightbox stängs. Har en fil flyttats/tagits bort eller dyl. så uppdateras även innehållet genom en refresh.
Tanken i framtiden är att refreshen skall ske genom ajax oxå och inte genom ett sidanrop men ett steg i taget :)

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb