alltså repeatern skapades väl för att slippa nästlade for loopar?? I varje fall tycker jag det är fasligt mycket enklare och snabbare i utvecklings aspekt.
Hej! Jag ska lista ut en massa data, dels en vanlig lista men sen också i varje rad så ska det i sin tur listas ut ytterligare saker. Har två lösningar men vet inte riktigt vilken man ska använda?
Alt1. En repeater som i sin tur innehåller en repeater. För varje rad så fyller jag den inre repeatern (onitemdatabound) med data som är beroende av vad den yttre repeatern fått för data. Fördelar som jag kan se är att det blir mer skalbart och snyggare kod. Nackdelar är ju att det blir en massa db-kopplingar, två nya för varje rad för att vara exakt.
Alt2. Man hämtar alla data på en gång. Men sedan får jag göra diverse for-loopar och arbeta med datatables för att lägga allt på plats så som jag vill ha det. Fördelar är väl att man hämtar alla data på en gång och bara har en enda repeater. Nackdelar är ju att det blir rätt grötig kod och jag tvingas skapa html också i codebehinden för att bygga upp designen.
Finsn det fler alternativ? Vilket är snabbast?