GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Tja,
Har lagt update och delete till true på en ridview men när jag försöker uppdatra eller radera en post så får jag följande felmeddelande:
Deleting is not supported by data source 'AccessDataSource1' unless DeleteCommand is specified.
Hur och var specifierar jag detta, jag har gjort allt i designviewn just nu, kan jag även konfigurera deta i design viewn eller måste jag in i koden och gröta?
Tacksam för svar
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Nu använder inte jag de hemska datasourcekontrollerna, men du har nog glömt att speca ett DeleteStatement i den
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg Var i visual studio 2005 specar jag det?
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Hur ser din deklarativa 'AccessDataSource1' ut
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg vad menar du med hur den ser ut? jag konfigurera den bara i designläge valde min accessdatabas o sen nästa nästa o klart, ngt speciellt man behöver tänka på eller?
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Ja men visa din deklarativa kod, aspx sidan hur ser din kontroll ut där, du har säkert glömt ett statement där