webForumDet fria alternativet

Javascript tillbaka-knapp i .net?

6 svar · 860 visningar · startad av Lilly

LillyMedlem sedan okt. 200637 inlägg

Jag har försökt få till en "javascript-tillbaka"-knapp utan lycka. När man klickar på knappen så postas bara sidan om utan att man går en sida tillbaks. Så här ser koden ut.

<asp:button id="Button1" onclientclick="javascript:history.go(-1);" runat="server" />

Är det inte så här man gör? Jag vill helst undvika att använda response.redirect om det är möjligt. Någon som har en lösning på detta problem?

voigtann1Medlem sedan juni 20018 810 inlägg

varför ska button1 vara en server knapp? ska den göra något mer än gå tillbaka -1 i history?
varje <asp:...> tagg tar lite av servern(inte mycket men den finns).. om du bara ska ha det som en tillbaka knapp utan någon code-behinde så skulle jag nog strunta i runat="server" och <asp: tagg...

AuxeMedlem sedan apr. 2006128 inlägg

red: tänkte väldigt fel!

se voigtann1´s svar!

(problemet ligger i att det sker en postback..(skulle jag gissa) )

= använd html button!

MVH Auxe

LillyMedlem sedan okt. 200637 inlägg

Ska testa att ta bort runat="server" och se om det fungerar. För det är helt rätt att det är onödigt att ha den där. Jag testade att skapa en html-button men den verkar inte stödja onclientclick. Är det någon annat man använder sig av för att få till javascript på en sådan knapp?

voigtann1Medlem sedan juni 20018 810 inlägg

<button onclick="javascript:history.go(-1);">värde</button> fungera :)

TravoniMedlem sedan okt. 20041 538 inlägg

<input type="button" value="Backa" onclick="history.go(-1);" />

CrypthMedlem sedan nov. 200612 inlägg

Vill du prompt använda en Button kan du göra följande eftersom den mycket riktigt gör en postback som Auxe säger. Postbackurl är propertyn du letar efter :)

<asp:Button ID="knapp" runat="server" Text="Tebax"  PostBackUrl="javascript:history.go(-1)" />
Genererad på 375 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb