webForumDet fria alternativet

E-mailvalidering

2 svar · 486 visningar · startad av jaxpax

jaxpaxMedlem sedan aug. 200598 inlägg

Hopplöst!
Har försökt att validera inmatningen av e-mail fältet men den fungerar inte. Skall väl nämnas att jag använder mig av verktyget i Visual Studio. Så här ser koden ut:

<asp:Label ID="EmailLabel" runat="server" AssociatedControlID="Email">E-mail:</asp:Label></td>
                                            <td>
                                                <asp:TextBox ID="Email" runat="server" Width="155px"></asp:TextBox>
                                                <asp:RequiredFieldValidator ID="EmailRequired" runat="server" ControlToValidate="Email"
                                                    ErrorMessage="Du måste ange en E-mailadress." ForeColor="Blue" ToolTip="Du måste ange en E-mailadress."
                                                    ValidationGroup="CreateUserWizard1">*</asp:RequiredFieldValidator>
                                                <asp:RegularExpressionValidator ID="RegularExpressionValidator1" runat="server" ControlToValidate="Email"
                                                    ErrorMessage="Den E-mailadress Du angivit tycks vara ogiltig. Vänligen försök igen!"
                                                    ForeColor="Blue" ValidationExpression="^([\w-\.]+)@((\[[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.)|(([\w-]+\.)+))([a-zA-Z]{2,4}|[0-9]{1,3})(\]?)$"></asp:RegularExpressionValidator>

Den flaggar för en ogiltig E-mailadress men skickar ändå in i databasen.
Kan någon se något fel med koden?

:l

mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg

Du visar ju inte koden som gör uppdateringen? Kontrollerar du ifall Page.IsValid innan du skickar in det i databasen?

jaxpaxMedlem sedan aug. 200598 inlägg

Oj :r jag är ganska grön inom just detta måste jag säga. Ska kolla detta :p Men var hittar jag den? Detta är ju en inbyggd funktion i Visual Studios CreateUserWizard

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)