webForumDet fria alternativet

PDF-komponent

14 svar · 987 visningar · startad av Addeladde

AddeladdeMedlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Hej

Ska köpa en pdf-komponent för att generera pdf:er men det finns en uppsjö av verktyg. Någon som kan rekommendera någon?

Funderar på köpa komponenten från TallComponents

martinpartinMedlem sedan jan. 2001373 inlägg

Använder EasyPDF mkt bra.

www.mitdata.com

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Annars kan du kolla open-source

http://csharp-source.net/open-source/pdf-libraries

hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Använder ABCPdf, vattenmärker, streamar, kör det antal sidor jag programmatiskt väljer (som t ex till preview av produkt etc)... mycket nöjd

Inga fler alternativ?

Någon som testat Tall Components?

UweMedlem sedan nov. 2003181 inlägg

Har använt iTextSharp vilken finns med under erkas länk. Komponenten funkar grymt bra och jag är mycket nöjd.

Enda gången jag har haft problem är när jag ska använda den på en server som har satt sin security level till medium trust eftersom komponenten använder anrop med "Partial trust".

Jag kör .NET 2.0 och ingen av de komponenter som postats verkar fungera för det.
Har testat TallComponents men jag gillade den inte speciellt mycket. Svårt med placering osv... Dessutom kan den inte hantera vektorgrafik. Testar just för tillfället AspPDF som fungerar riktigt bra faktiskt. Man kan använda en befintlig mall pdf som man gör i illustrator/indesign sedan kör man bara ut innehållet på sidan/sidorna. Funkar även med truetype typsnitt.

aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg

ABCPDF från WebsuperGoo.com gör jobbet för oss, men den har tyvärr en kraftig minnesläcka :(

UweMedlem sedan nov. 2003181 inlägg

Addeladde skrev:

Jag kör .NET 2.0 och ingen av de komponenter som postats verkar fungera för det.

Jag kör med iTextSharp i 2.0 och det funkar fint.

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

Addeladde skrev:

Du skall utan problem kunna kalla på .NET 1.1 komponenter från .NET 2.0 kod. Det förutsätter ju att du har installerat .NET 1.1 Framework och det fungerar på din maskin, men annars så skall det inte vara några problem.

- M

lucgo446Medlem sedan aug. 2002221 inlägg

ABCpdf använder vi och funkar för oss, sen kan du ju oxå köpa in the mother of pdf IndesignServer för några hundra papp. Den e grym ;)

Någon som vet en bra som kan köra xsl?

LukaspojkenMedlem sedan maj 20011 312 inlägg

Om du har en sql server licens så tror jag du kan generera ut pdf dokument via reporting services.

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Addeladde skrev:

Någon som vet en bra som kan köra xsl?

http://www.alt-soft.com/

BrutalDeluxeMedlem sedan nov. 200650 inlägg
132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)