webForumDet fria alternativet

Unit testing Visual Studio 2003 och 2005

9 svar · 387 visningar · startad av Nickemannen

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Är det någon som sitter med lite matnyttiga länkar om Unit testing?
Jag är främst ute efter länkar till Visual Studio 2003 där det inte finns
något inbyggt framework för unit testing vad jag har fattat det som.

Jag är också intresserad av länkar för 2005:an både Visual Studio's egna unit testing framework och tredjepartsleverantörers frameworks.

Jag har läst lite om NUnit men vill ha mer info :).

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag var inne och läste lite på testdriven.net men den verkar kosta pengar och ändå använda sig utav NUnit och MBUnit som går att få tag på gratis,
för VS 2005 så verkar den inbyggda nästan passa bäst tycker jag, hitills det jag läst på.

Jag läste artikeln du gav VSNunit verkar riktigt intressant men länken från deras webbsida leder till en icke aktuell sida.
När jag sökte efter den hittade jag ett sourceforgeprojekt men den verkar fortfarande vara i beta3 samt inte blivit uppdaterad sedan January 21, 2004, någon som vet var jag kan få tag på en nyare eller är denna stabil?

Tanka ner testdriven, det är gratis att testa, 95 dollar om vill använda det som professional. Väl värt pengarna, mycket nöjd. Ska kolla mina länkar hemma and döda länkarna, hojtar via msn :)

Testade VSNunit för ett år sedan, fungerade bra, men gick över till testdriven.net

Hur tycker du testdriven.net och VSNunit skiljer sig? För och nackdelar?

Det enda jag kommer ihåg från VSNUnit var den grafiska strukturen, såg nu att VSNUnit inte längre utvecklas, vilket inte är bra alls :) Kolla runt på testdriven.com, kanske http://testdriven.com/modules/mylinks/singlelink.php?lid=83 kan vara intressant. Jag har inget negativt att säga om testdriven.net, gör de saker som det ska bra :)

Hur står sig testdriven till Visual Studio's i 2005:an egna?

Har för mig den har haft lite problem med generics, men har inte kört den vidare mycket, van vid testdriven.net, när vi började med den var inte UnitTesterna integrerade i VS :)

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

Jag har bara använt mig av den inbyggda unittesten som finns i VS2005, den är lite begrännsad, men har klart av alla mina behov än så länge....

Tycker det är skönt att unittesten är integread in i vs2005, men som sagt det är mer en basic test, så det kan finnas saker som du önskar göra som kanske inte stöds av vs2005 untitest...

- M

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)