webForumDet fria alternativet

LinkButton-postback-klur

3 svar · 358 visningar · startad av pahlsson

pahlssonMedlem sedan mars 20058 inlägg

Jag vill generera ett PDF-dokument från information från ett formulär, och själva insamlingen och genereringen fungerar bra. Flödet är ung. såhär

Formulär -> Bekräfta -> Visa PDF

Sista steget, Visa PDF är en sida som ser ut såhär

"Tack för din medverkan.

Klicka här för att titta på en rapport>>>

Klicka här för att komma tillbaka till förstasidan"

När man trycker på "Klicka här för att titta på en rapport>>>" så körs en metod som genererar och visar själva PDF:en. Knappen är en sk. LinkButton (eller en Button) och min fråga är, hur gör jag på enklaste sätt för att visa denna PDF i ett nytt fönster?

Jag ber om ursäkt för den röriga beskrivningen, hoppas någon förstår :-)

GladhMedlem sedan maj 20013 024 inlägg

När man trycker på "Klicka här för att titta på en rapport>>>" så körs en metod som genererar och visar själva PDF:en. Knappen är en sk. LinkButton (eller en Button) och min fråga är, hur gör jag på enklaste sätt för att visa denna PDF i ett nytt fönster?

Du kan INTE öppna ett nytt fönster genom en postback! Det fungerar inte...

Det du får göra är istället för en postback till din egna sida, så får du använda dig av javscript för att öppna ett nytt fönster och kalla på en specialsida som genererar din pdf rapport.. som sedan streamas ut till sidan.

- M

pahlssonMedlem sedan mars 20058 inlägg

Gladh skrev:

Du kan INTE öppna ett nytt fönster genom en postback! Det fungerar inte...

Det du får göra är istället för en postback till din egna sida, så får du använda dig av javscript för att öppna ett nytt fönster och kalla på en specialsida som genererar din pdf rapport.. som sedan streamas ut till sidan.

- M

Att man inte kan öppnat ett nytt fönster genom en postback är jag med på, men jag har hittat en alternativ lösning. I knappens OnClientClick ändrar jag formulärets target till _blank, så när jag klickar på länken öppnas ett nytt fönster och däri visas PDF:en.

GladhMedlem sedan maj 20013 024 inlägg

I knappens OnClientClick ändrar jag formulärets target till _blank, så när jag klickar på länken öppnas ett nytt fönster och däri visas PDF:en.

Coolt... man lär sig något nytt varje dag...

Sätt gärna tråden som löst så kan folk se att du har hittat en lösning på problemet...

- M

Genererad på 373 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb