Jag vill veta om någon här har läst eller haft och göra med någon av dessa två böcker, jag är intresserad av design patterns för jag tror och tycker att dom kan underlätta och vara standard i dagens utveckling.
Jag har fått denna av en god vän från Synaptic och Informator.
"Design Patterns" Elements of Reusable Object-Oriented Software. ISBN 9780201633610
Det är klart att det bra att det finns exempel till dotnet men det är nog inte det viktigaste.
Principen Nickemannen, det är viktigast. Lycka till. Du har möjligheterna.
Nickemannen, avråder dig från att köra MS best practice på patterns, har sett en ms-fierade grundpatterns, de gillar verkligen strongt typade datasets etcetera. Blir mer förvirrande då om du hamnar i ett javaprojekt någon gång :)
Nickemannen, avråder dig från att köra MS best practice på patterns, har sett en ms-fierade grundpatterns, de gillar verkligen strongt typade datasets etcetera. Blir mer förvirrande då om du hamnar i ett javaprojekt någon gång :)
Det är faktiskt just därför jag funderar på att köpa en MS best practice bok, eftersom den programvara jag får arbeta i använder sig av just typade dataset tyvärr enligt mig. Men jag vill lära mig fördelarna och nackdelarna om det, antagligen står det inget om nackdelarna i boken :P.