webForumDet fria alternativet

När kommer nästa version av Visual Studio?

.NET

4 svar · 404 visningar · startad av Auxe

Medlem sedan apr. 2006135 inlägg
Frågan#1

Hej!

som rubriken lyder: När kommer nästa version av Visual Studio?

Om man köper VS 2005 till ett företag och det kommer en ny version vad har man för alternativ då? Uppgradering? (dyrt?)

Mvh
Auxe

Medlem sedan sep. 2006867 inlägg

Om jag får gissa helt fritt kommer det att dröja ett tag innan det kommer ut en ny release på VS. Det har ju gått 5 år sedan förra och den går fortfarande att använda skapligt så vitt jag förstår. Vet inte om släppet av Vista kommer att trigga en ny VS men jag tror ändå det dröjer.

Medlem sedan apr. 2006135 inlägg

headbug skrev:

Om jag får gissa helt fritt kommer det att dröja ett tag innan det kommer ut en ny release på VS. Det har ju gått 5 år sedan förra och den går fortfarande att använda skapligt så vitt jag förstår. Vet inte om släppet av Vista kommer att trigga en ny VS men jag tror ändå det dröjer.

tack för ditt svar headbug...

någon som vet lite mer exakt? i alla fall om vilka uppgraderingsmöjligheter man brukar få när nya versioner av VS släpps?

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Har läst någonstans att det släppet skall synkas med Longhorn Server. Har för mig att det kommer i slutet av nästa år? :q

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

I samband med vista som jag förstår det. (men du kanske menar en helt ny version och inte sp?)
http://blogs.msdn.com/johanl/archive/2006/10/04/Visual-Studio-2005-Service-Pack-1-n_E400_rmar-sig.aspx

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)