webForumDet fria alternativet

Configuration Error, nytt problem

11 svar · 450 visningar · startad av gunnargren

gunnargrenMedlem sedan apr. 200625 inlägg

Hej!
Sitter och jobbar på en webbplats i Visual Studio .Net 2003. Alldels nyligen har det börjat uppstå ett problem som jag aldrig sett tidigare. Blir bara ibland och det räcket ofta att jag bara debugar det några gånger, alltså kör ctrl F5, så fungerar det igen. Sen kan det gå några gånger och det fungerar bra men sen kommer samma problem igen. Någon som har en aning om vad som kan vara problem. Det verkar inte ha något med koden att göra.

Configuration Error 
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately. 

Parser Error Message: Access is denied: 'Autofox2'.

Source Error: 

Line 196: <add assembly="System.EnterpriseServices, Version=1.0.5000.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
Line 197: <add assembly="System.Web.Mobile, Version=1.0.5000.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
Line 198: <add assembly="*"/>
Line 199: </assemblies>
Line 200: </compilation>

Source File: c:\windows\microsoft.net\framework\v1.1.4322\Config\machine.
config Line: 198 

Assembly Load Trace: The following information can be helpful to determine why the assembly 'Autofox2' could not be loaded.

=== Pre-bind state information ===
LOG: DisplayName = Autofox2
(Partial)
LOG: Appbase = file:///c:/inetpub/wwwroot/Autofox2
LOG: Initial PrivatePath = bin
Calling assembly : (Unknown).
===

LOG: Policy not being applied to reference at this time (private, custom, partial, or location-based assembly bind).
LOG: Post-policy reference: Autofox2
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Tempora
ry ASP.NET Files/autofox2/e381d7b7/16561b27/Autofox2.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v1.1.4322/Tempora
ry ASP.NET Files/autofox2/e381d7b7/16561b27/Autofox2/Autofox2.DLL.
LOG: Attempting download of new URL file:///c:/inetpub/wwwroot/Autofox2/bin/Autofox2.DLL.
LOG: Policy not being applied to reference at this time (private, custom, partial, or location-based assembly bind).
LOG: Post-policy reference: Autofox2, Version=1.0.2458.34337, Culture=neutral, PublicKeyToken=null

Har testat att stänga av Index Services för jag har förstått att det kan bero på det, men det fungerar fortfarande lika dåligt. Börjar bli riktigt less, är nog långsam på att programera så jag behöver verkligen inte det här :bla

Tack förhand!
Mvh Jonas

Någon som har stött på samma problem? Kan det vara min kod det är något fel på trots allt?

Är det verkligen ingen som vet vad felet kan vara? Vore otroligt tacksam om någon vänlig själ orkar hjälpa mig...

Tack på förhand

JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg

Dom där kan vara knepiga. Som du säger kan det vara indexeringen, Det är i alla fall någon form av rättighetsproblem eftersom den inte kan (får) ladda din dll för projektet.

Jag hade liknande problem för länge sedan, tror att en aspnet_regiis.exe -i löste det då men det behöver inte vara lösningen på dina problem dock...

Berätta lite mer:
Nyligen skapat projektet?
Hur (inifrån vs eller manuellt)?
Win Xp eller 2003 server?
Funkar andra projekt?
INte installerat någon jättesäker brandvägg/antivirus senaste tiden?

Tack för att du tar dig tid...

Nä, det var ett tag sen jag skapade det. Har inte haft problem med det tidigar utan det har börjat för nån vecka sedan. Tycker inte jag har gjort något annurlunda nu än tidigare. Möjligt att det här projektet är lite större än dom tidigare jag har gjort.

Från visual studio

win xp, har inte testat det på något webbhotell eller någon riktig server...

Andra projekt fungerar bra

Använder mig av anitvir (gratis program) som jag tidigare använt mig av. Har aldrig varit något problem tidigare, det uppdateras hela tiden men eftersom dom andra fungerar borde det inte vara lungt....

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Antar att du har läst den här då och provat de lösningar som beskrivs?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329065

JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg

Ibland blir det bara knas. Har du testat att skapa ett helt nytt projekt och bara lyft in dina filer i?

mm, den var den jag följde men är lite osäker att jag har gjort rätt... :OO

Men index service är i alla fall inaktiverad...

Kör > services.msc och inaktiverad index service där...

Ibland blir det bara knas. Har du testat att skapa ett helt nytt projekt och bara lyft in dina filer i?

Det ska jag testa, brukar ju ofta fungera konstigt nog. Eller starta om datorn :e

Har gjort det nu och det verkar fungera, än så länge alla fall :OO; så får hoppas att det har löst sig nu.

Tack till er som har tagit er tid att hjälpa mig.

Mvh Jonas

F*N vad less jag blir x( . Precis samma sak som förut, fungerar ibland och ibland inte !!@#!"#!. Börjar bli riktigt less...

Det har löst sig, det visade sig vara virusprogrammet som jävlades. Så det kan vara ett tips för dom som råkar ut för samma sak som mig.

//Jonas

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)