Jag har gjort liter hemsidor nu i html och i flash men nu vill jag göra en i asp.net och MySql som ska mer avancerad. På hemsidan vill jag kunna publicera artiklar med bilder, filmer och kanske spel och även kunna ha medlemmar som kan skriva lite om sig själva och sätta in en bild.
Det är inte omöjligt att göra allt detta, men när jag tänker på allt det här så vet jag inte hur jag ska börja för jag har ju aldrig gjort en sån här sida förut.
Jag har det senaste dreamweaver och Microsoft Visual Web devolper 2005 Express Edition och jag har prövat mig fram med att försöka göra en hemsida i asp.net (med bara med Visual web devoloper) men det uppstår alltid bara en massa problem. Jag kan inte så mycket men någon gång måste man börja..
Jag behöver hjälp med allt från basic till avancerat. Ska jag bygga upp sidan med tabeller eller annat? Hur redigerar jag artiklar och gör nya.. Hur får jag in min flash, bild eller film i artikeln i databasen? Hur gör jag för att länka en nyhet från startsidan till nyhetssidan automatiskt via databasen? Ja det finns många frågor att ställa.
Så mycket hjälp, tips och svar som möjligt behöver jag!
Det är omöjligt att ge något matnyttigt med en så generell frågeställning. Jag föreslår att du tar en titt på de Starter Kits som finns på https://www.asp.net, och studerar lite hur de är gjorda.