Hej, om har en TreeView baserad på web.sitemap och vill att t.ex. en utav noderna ska vara "bold", hur gör man då? Jag har provat med nedanstående (hårdkodat namnet på den nod som ska vara bold eftersom det bara är en enda nod)
men det som händer är att "if" blir true, och css blir "NodeStyleBold" men när den går över till else så sätts css tillbaka till "NodeStyle".. det skulle vara bekvämt om det fanns typ:
e.Node.Bold = true;
:)
nån som vet nåt knep kanske..? (det här är ju inget kritiskt men var lite nyfiken ändå!)
heheh.. va [svordom].. va dum jag känner mig.. såg ditt inlägg precis.. har inte testat än men, så klart.. :r
Nja, egentligen är det inte särskilt självklart. I själva verket är det lite skumt att kontrollen inte hanterar text-egenskapen med HTMLEncode, men i det här fallet är det bara att utnyttja detta faktum.
Hur menar du då..? att man skulle kunna skriva <b>abcd</b> direkt i web.sitemap kanske..? Missuppfattade säkert, men eftersom den filen är en xml fil kunde man väl definiera att den ska acceptera vissa entities.. t.ex. <b> eller..? eh, nåja.. fint att det gick iaf.. :)
Missuppfattade säkert, men eftersom den filen är en xml fil kunde man väl definiera att den ska acceptera vissa entities.. t.ex. <b>
Dessa entities accepteras alltid.
Det som jag menar är märkligt (men smidigt) är att Text-propertyn inte encodas när den skrivs ut. Ingen unikt för TreeView, men ändå en smula märkligt.
249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e