ArneMedlem sedan maj 2000267 inlägg Jag vill skicka med en asp:button ett värde genom CommandName och ta emot det via e.CommandName via postback.
Om jag använder CommandName="22" i min asp:button får jag värdet via e.CommandName, men om jag ej kan förbestämma värdet så utan vill använda:
myvalue = "22"
CommandName='<%=myvalue%>' fungerar det ej.
Vad gör jag för fel??
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg CommandName sätts innan serverns response, medan <%=variable%> sätts exakt samtidigt som sidan skickas ut genom Response.Write. <%=...%> går alltså inte att använda här eftersom det inte innehåller din data vid tidpunkten som asp.net motorn vill accessa den. (datan alltså)
ArneMedlem sedan maj 2000267 inlägg Tack för ditt svar, då förstår jag varför det inte fungerar.
Finns det något annat sätt att infoga ett värde i min asp:button typ det jag beskriver ovan utan att använda <%=variable%>?
mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg Ja, i code-behind bör du enkelt kunna lägga på värdet.
btnKnappen.CommandName = "22";
Dock känns hela <%=myValue%> väldigt 90-tal (traditionellt asp-tänk). Det är viktigt att släppa sina förkunskaper av ASP helt innan man ger sig på .NET om man ska få ut det mesta av upplevelsen. :e