Hejsan.
När jag använder 2.0an så kompileras app_code "koden" när jag publiserar sidan. Om jag vill uppdatera koden där. Måste jag då publisera om hela sidan?
Måste väl finnas något smidigare sätt?
Tacksam för svar
MVH Ciliax
6 svar · 586 visningar · startad av Ciliax
Hejsan.
När jag använder 2.0an så kompileras app_code "koden" när jag publiserar sidan. Om jag vill uppdatera koden där. Måste jag då publisera om hela sidan?
Måste väl finnas något smidigare sätt?
Tacksam för svar
MVH Ciliax
Tyvärr är det enda sättet, om du kompilerar något måste du kompilera om det när du gör ändringar.
Jag tar för givet att du använder visual studio? I 2005 kan du välja vad du vill kompilera. Du måste ju inte kompilera app_code förräns du ska sälja eller distribuera applikationen.
Japp jag använder vs2005..
Grejen är att det är min egen sida. Och när jag vill göra lite förbättringar i koden som man gör ibland så måste jag med andra ord publisera om hela sajten?
Samma sak gäller global.asax?
Korrekt gissat ;)
Okie dokie.. tack för svaret...
Ciliax skrev:
Japp jag använder vs2005..
Grejen är att det är min egen sida. Och när jag vill göra lite förbättringar i koden som man gör ibland så måste jag med andra ord publisera om hela sajten?
Ja, om du använt Publish-funktionen, som ju gör en pre-compile, men inte annars. Vill du kunna göra snabba ändringar utan att publicera om allt låter du helt enkelt bli Publish-funktionen och kopierar filerna själv (eller med Copy Web Site... i VS2005)
/G