Hej
Skapar ni egna formulär och kodar insert uttrycken eller använder ni er av formview? Kanske något annat t.o.m?
Jag vill koda sidor som funkar i både firefox, safari och IE och då funkar inte den javascript kod som genereras vid kontroller av fält specielt bra.
Vad är bäst?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Bäst är väl att skriva en egen klass som genererar formulären? Då har du ju full koll på allt samtidigt som det är lättanvänt. Så gör jag i php.
Men jag undrar vad som de flesta gör?
GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg
Men jag undrar vad som de flesta gör?
Hur skall någon sitta här och berätta hur andra gör. Man kan bara berätta hur man själv gör, jag har ingen anning om hur du gör, skall jag då säga att alla gör på mitt sätt?
Själv så dropar jag in alla kontroller på sidan och gör en egen kontroll av input datan i min kodebehind och använder sedan mig av OR-mappers för att få ner det i min lagringskälla...
- M
Gladh, kan du droppa lite kod? :)
Skulle också vilja se lite kod
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Man kan exempelvis ha ett eget projekt för validering, med valideringsklasser som man sedan instansierar och kanske skickar med en enum för om det är för update,insert,delete osv. Fördelen är att man kan validera innan data sätts in etcetera samt i presentationsskicket, nackdelen är att det blir postback i presentationskicket