webForumDet fria alternativet

preloada sida

4 svar · 447 visningar · startad av neversleep

neversleepMedlem sedan okt. 2001230 inlägg

ngn som har tips på hur man preloadar en asp.net sida? har några datagrid som hämtar väldigt mkt data. det är ej renderingen som tar tid utan själva sqlen i bakgrunden vilket gör att användaren tröttnar och börjar reloada osv.
tips på snygg lösning?

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Det kan tänkas finnas ett par sätt, beroende på vilken väg man tar till den sidan. Jag rekommenderar dock att du försöka lösa själva problemet (långsam sökning) först, innan du börjar att leta efter en omvägslösning.

neversleepMedlem sedan okt. 2001230 inlägg

inte riktigt svaret jag ville ha. Det är ingen enskild sökning som är långsam. Det är mkt data som hämtas och beräknas. Resultatet ska sammanställas och presenteras på en sida, därav tar det tid.

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Kolla på Ajax, eller kanske Atlas i det här fallet som är ett av MS sätt att implementera Ajax i .net ramverket

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

neversleep skrev:

inte riktigt svaret jag ville ha. Det är ingen enskild sökning som är långsam. Det är mkt data som hämtas och beräknas. Resultatet ska sammanställas och presenteras på en sida, därav tar det tid.

Faktum kvarstår. Lägg energi på själva problemet först, och när du kommit så långt du kan där så går du vidare till att "snygga till".

Hur kommer man till sidan som tar tid? Vad är det för beräkningar?

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)