webForumDet fria alternativet

IIS och sql 2005 problem

1 svar · 258 visningar · startad av Diffen

DiffenMedlem sedan feb. 200531 inlägg

Jag har byggt en asp.net 2.0 sida som körs på en w2k3 server och en sql 2005 express. Allt har fungerar fin fint fram tills igår.

Dessvärre kan jag knappt komma åt sidan utifrån. Vad jag menar med knappt är att det tar ca 30 sekunder att ladda en sida med lite text som hämtas från databasen. Detta har gått på 1 sek tidigare. En annan märklig sak är att CSS mallen tycks inte vilja läsas in. Utan nu är det ingen CSS på sidan när den väl visas. Jag har givetvis kontrollerat om filerna kan ha försvunnit eller något sådant men de ligger kvar på rätt ställe och är de korrekta filerna.

Nu kommer en ytterligare märklig liten detalj och det är att surfar jag till www adressen från servern så fungerar allt klockrent. Det går snabbt och CSSen ligger där den ska.

Jag har prövat från olika datorer och får samma tröga resultat.

Det loggen visar är att SQLSERVERAGENT inte kan komma åt den locala eventlogen (reason: 1503). Tror dock inte att detta har med saken att göra men tog med det ändå. Har prövat med att slå av brandväggen helt men ingen skillnad.

Har även installerat om .net framework 2.0 och iisen utan att något bättre resultat kunnat skådats...

Någon som sett detta trista problem tidigare?

Hoppas på svar.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Kontrollera eventuella hårdkodade/applikationsinställda url'er, felaktig resolve kan ge grymma delayer ibland.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
133 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)