webForumDet fria alternativet

inloggning med frames

2 svar · 359 visningar · startad av Cale

CaleMedlem sedan mars 200490 inlägg

vet inte om det här kanske borde vara i ett annat forum men eftersom jag använder forms authentication så lägger jag det här..

jag gör inloggning och medlemsregister åt en ridklubb, problemet är att de använder ramar på sin sida..
jag får allting att funka om jag struntar i ramarna men med dem så börjar det strula..

personligen är jag emot ramar men i detta fall är de kanske bra att ha eftersom tjejen som sköter sidan inte kan asp.net och då slipper hålla på med sådana sidor.. en ram med min sida, en ram med hennes..

när man försöker komma åt medlemssidan (den skyddade) så blir man omdirigerad till login.aspx om man inte redan är inloggad, är man det så skickas man till ett frameset med en asp.net-meny överst och en ren html-sida under..

problemet är att eftersom både menyn och sidan är skyddade kommer det en login-sida i varje ram..

det är bara en avdelning på sidan som är skyddad, de sidorna ligger i katalog (katalogen är skyddad från web.config) resten är öppet för allmänheten..

hur brukar man göra?

CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg

http://www.15seconds.com/issue/030528.htm kan vara till lite nytta...

CaleMedlem sedan mars 200490 inlägg

tack, men jag löste det på ett mycket enklare sätt :D
efter att ha funderat på detta i ca två veckor med bl.a. iframes kom jag på en lösning..

eftersom problemet uppstår när ett skyddat frameset ska öppnas (då öppnas ju en login i varje frame) så har jag nu en sida som laddas före framesetet, det enda som finns på den sidan är en response.redirect till framesetet.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)