webForumDet fria alternativet

problem med web config.

.NET

5 svar · 347 visningar · startad av jaxpax

Medlem sedan aug. 200598 inlägg
Frågan#1

Jag har skapat några formulär i mina aspx-sidor som fungerar att köra lokalt, men när jag lägger upp dem på min webbplats så går det ej att köra dem :-\

Felmeddelandet jag får lyder:

Server Error in '/' Application.
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Dem som ansvarar för webbhotellet som sidorna ligger på säger att jag måste Kontrollera att de inställnignar jag har i WEB.CONFIG är rätt.

Så frågan är var görs dessa inställningar?

Medlem sedan jan. 2005108 inlägg

web.config ska ligga i webbplatsens rot. Gör den inte det, kan du skapa en i någon plain-text redigerare (typ anteckningar) och se till att dessa rader finns i den:

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
  <system.web>
        <customErrors mode="OFF" />
    </system.web>
</configuration>

Mycket mycket tack...

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Den ska heta web.config. Alltså .config som filändelse

edit: Och nu redigerade du bort frågan som jag svarade på. :)

hehe aa..ni får ursäkta, den numera avlägsnade frågan om filändelse flög ur mig bara...men tack för det snabba svret ;-)

Medlem sedan apr. 2006135 inlägg

Hej!

Nu vet jag inte om problemet redan är löst :D MEN jag hade exakt samma problem och det hade inget med web.congfig filen att göra utan att jag inte hade "rättigheterna" som behövdes på mitt konto hos mitt webbhotel!

Om problemet inte är löst så dubbelkolla detta med dom!

// Auxe

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
144 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
144 ms — ändringar (db)