webForumDet fria alternativet

Infoga värde i ett html dokument

.NET

2 svar · 420 visningar · startad av speedy

Medlem sedan dec. 200283 inlägg
Frågan#1

Jag har i en databas ett html-dokument. I detta dokument finns ett antal lager (<div>) med ett unikt id som jag i applikationen känner till värdet på.

<HTML>
	<HEAD>
		<title>Testdokument</title>
	</HEAD>
	<body>
		<table>
			<tr>
				<td><div id="placeholder123"></div></td>
			</tr>
		</table>
	</body>
</HTML>

Jag skulle vilja infoga texter i dessa div:ar men jag skulle helst vilja göra detta med hjälp något asp.net objekt om det är möjligt. Det går ju bra att hitta en serverside kontroll med hjälp av FindControl-metoden på en panel t.ex. men jag har inte hittat något sätt att göra detta på ett vanligt html-objekt.

Hur skulle ni löse detta? Jag vill helst undvika att skriva en egen metod för att parsa igenom hela html strängen om möjligt.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Varför har du ett helt html-dokument i databasen? Varför inte en asp.net-mall som ansluter till databasen och hämtar vald info? Då blir det också lättare att skriva ut en text där du vill ha den.

Medlem sedan dec. 200283 inlägg

Syftet med applikationen är att den ska skicka ett html-fomaterat mail i slutänden och htmldokumenten skulle vara en mall för detta mailutskick.

Anledningen till att jag gärna skulle vilja ha ett html-dokument är att då är det lättare för icke teknik-kunniga att skapa mallar för mailutskicken.

Vad avser du med ASP.NET-mall föresten?

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)