webForumDet fria alternativet

Hjälp med DotNetNuke

.NET

8 svar · 953 visningar · startad av Poffe

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Frågan#1

Hittade det äntligen på deras hemsida, dotnetnuke stöder access, det är till och med standard om man inte själv bestämmer att ha mssql.

Men har ett problem nu som ni kanske kan hjälpa mig med, har aldrig sysslat med .net förut...

Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load type 'DotNetNuke.Common.Global'.

Source Error:

Line 1: <%@ Application Inherits="DotNetNuke.Common.Global" Language="VB" %>

Vad göra? :)

Tråden kommer härifrån: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=138350

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Har du laddat upp alla filer?

Ja, alla som fanns i zip-filen.

Medlem sedan juli 200498 inlägg

Hej,

Har du kompilerat det?

/m

Nej, vad är det =)

Kan som sagt inget om .net, trodde det var att bara ladda upp filerna och ställa alla parametrar rätt i settings-filen och sedan skötte man restrerande installation via webben (som det stod i instruktionerna).

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

det fanns instruktionsvideos, men själv blev jag inte klockare på det fast jag orkar inte sätta mig in i den.

Har övergett dotnetnuke nu. Håller på och testar http://www.limbo-cms.com nu istället. Får se hur det fungerar =)

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

men det är väl uppbyggt runt php

Japp det är den men den kräver ingen databas, vilket var problemt.

Jag har Loopia och därför bara tillgång till access om jag inte vill betala ~500 spänn extra, vilket jag inte vill.
DotNetNuke kunde man dock köra mot access också och det var därför jag valde det.

Har inget behov av att gå in själv i scriptet och joxxa så därför är inte språket så viktigt, endast databasen.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)