Hej
Jag har ett klassbibliotek skapat när jag flyttade ut en massa c# filer från ett webbprojekt. Metoder beskrivs bland annat på följande sätt
/// <summary>
/// Fyller listan med distributionsställen
/// </summary>
/// <param name="filterDistTypeId">
/// Skicka med 0 om alla olika distributionskategorier ska tas med i filtreringen
/// </param>
/// <param name="sortOn">
/// Skicka med null-värde om sortering ej ska användas, annars skicka med namnet på kolumnen i databasen
/// </param>
/// <param name="filterCity">
/// Skicka med null-värde om det ej ska filtreras på stad
/// </param>
/// <param name="filterActive">
/// 0=Ej aktiva, 1=Aktiva, 3=Både aktiva och ej aktiva distributionsställen
/// </param>
public bool load(string sortOn,int filterDistTypeId, string filterCity,int filterActive)
{
}
När jag nu sedan skapar ett webbprojekt, lägger till en referens till min dll (från klassbiblioteket), fungerar inte intelisensen, Jag får inte metodernas/parametrarnas förklaring. Vad beror detta på? Och hur åtgärdar jag det?
För att du skall få med dina förklaringar så måste du kompilera ditt dll-projekt med 'XML Document File' satt. Detta skapar en xml-fil som innehåller alla dina kommentarer och denna xml-fil måste ligga i samma bibliotek som dll som du refererar till.
För att du skall få med dina förklaringar så måste du kompilera ditt dll-projekt med 'XML Document File' satt. Detta skapar en xml-fil som innehåller alla dina kommentarer och denna xml-fil måste ligga i samma bibliotek som dll som du refererar till.
- M
Skumt för jag behöver inte använda denna flagga för att det ska fungera. Kör vs 2005.
Skumt för jag behöver inte använda denna flagga för att det ska fungera. Kör vs 2005.
Nope inte så länge du har projekten i samma solution så fungerar det bra (tror det fungerar i VS2003 så också) men så fort du använder dig av din dll som en "fristående" referens så kan inte VS hitta den information om du inte samtidigt lägger till XML filerna.