webForumDet fria alternativet

"Sniffa" event i usercontroll

2 svar · 341 visningar · startad av erka

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Hej
Sitter och funderar på hur jag ska lösa följande.

Jag har en sida med en usercontrol, i den finns en knapp som hämtar alla valda värden i en gridview som ligger i kontrollen. På sidan finns sedan en listbox och vad jag vill göra är att när man klickar på knappen i usercontrollen ska listboxen fyllas med de värdena. Men hur får jag sidan att "lyssna" och hämta på ett event som sker i min usercontrol, använda Event bubbling? Hur isåfall. Känner på mig att jag egenltigen borde kunna det här, men just nu står det still

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Löste det genom att skapa ett event i min usercontroll, la sedan till det som ett event i min aspx sida och triggade i usercontrollen när det trycktes på knappen. Värdena hämtates till aspxsidan via en property i usercontrollen

cokMedlem sedan dec. 2005664 inlägg

erka skrev:

Löste det genom att skapa ett event i min usercontroll, la sedan till det som ett event i min aspx sida och triggade i usercontrollen när det trycktes på knappen. Värdena hämtates till aspxsidan via en property i usercontrollen

Tuffare hade varit om du hade skapat ett objekt som ärvde utav EventArgs där du hade satt propertyn ;)

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)