Hej,
Exakt felmsg är detta:
Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.
Allt fungerade när jag körde med VS2005 Standard + SQL 2000. Sen avinstallerade jag dessa. Installerade istället SQL 2005 och sen VS2005 Pro (på samma Win XP dator).
Det var efter ominstallationen som problemen började. Jag kan inte köra någonting alls längre som börjar med http://localhost/folder.. inte ens html filer. I IIS finns alla applikationer kvar dock. Nån som har nåt förslag?
Vad jag har provat:
* C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727>aspnet_regiis.exe -i
* Startat om IIS Admin service
* Kollat vilka versioner av NET jag har installerat mha aspnet_regiis -lv och får då:
2.0.50727.0 Valid (Root) C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_isapi.dll
Så jag antar att jag inte har 1.1. versioner installerade även om gamla mappar finns under Framework katalogen (v1.0.3705, v1.1.4322, v2.0.50215), eller?
* Jag kör inte 2003 Server så jag har inte kunnat prova o köra separata App Pools dock.
Nån som vid sidan om detta vet lämplig Event Source man kan filtrera på i Event Viewern?
Skulle vara tacksam om nån hade förslag.. har Googlat säkert halva dagen utan att kunna hitta svar..