webForumDet fria alternativet

"css image flicker" i IE6.

.NET

3 svar · 402 visningar · startad av paraxe

Medlem sedan apr. 2004298 inlägg
Frågan#1

Hej,

Hittade denna artikel ang "css image flicker" i IE6.
http://www.aspnetresources.com/blog/cache_control_extensions.aspx

Set Cache-Control Extensions Programmatically

I was in for a big surprise when I found documentation for HttpCachePolicy.AppendCacheExtension. You can accomplish what we’ve talked about in C# like this:

Response.Cache.AppendCacheExtension(
"post-check=900,pre-check=3600");

Now, if you want to serve images with this cache policy (which is a good idea) you need to assign them to the ASP.NET ISAPI extension in IIS because by default ASP.NET is not configured to pass them through its HTTP pipeline.

Var sätter jag lämpligast denna kodsnutt för att på ett så effektivt sätt få det att gälla på alla sidor i mitt projekt?

Medlem sedan nov. 200510 inlägg

Jag skulle hellre rekommendera att fixa cachen direkt i IIS istället för Response.Cache.AppendCacheExtension();

Skapa en webbkatalog där du endast har bilder i. Gå till IIS och höger klicka på bild katalogen, välj properties. Välj fliken "Http Headers". Kryssa för Enable Content Expiration och välj Expire After 1 Days (eller efter önskemål). Klicka OK.

Medlem sedan apr. 2004298 inlägg

Men om man inte har tillgång till servern och IISen då?

Medlem sedan nov. 200510 inlägg

Tror inte det är så lätt att lösa. Du måste mappa jpg/gif/png o s v via IIS för att den skall exekvera den via isapin och använda sig av den koden du postade innan. Om du inte har tillgång till IIS så kan du endast använda kodsnutten för aspx sidor (inte bilder). Good luck =)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)