webForumDet fria alternativet

problem

3 svar · 419 visningar · startad av pirate

pirateMedlem sedan aug. 200541 inlägg

Försöker att få igång ett project med asp.net genom vb.net. När jag ska välja asp.net web application så får jag upp en ruta som säger att jag har version 1.0 och att projektet som skapas inte är kompatibelt med 1.1. Därefter klickar jag på ok för asp.net 1.0.
Nu klagar den på "Visual studio .NET cannot create or open the application. The likeliest problem is that required components are not installed on the local Web server. Run VS.NET setup and add the Web development component."
Vad kan problemet vara ?

Jag har för övrigt apache servern installerad.

tacksam för svar och hjälp.

mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg

Har du installerat "required components" i apache då? Själv visste jag inte att det .net fungerade med apache. Har det kommit komponenter som är tillräckligt stabila nu?

pirateMedlem sedan aug. 200541 inlägg

tack för svar
alltså det är det jag försöker ta reda på vad dessa required components är för nåt .. ?
och om inte använda apache vad ska man då använda för att köra asp.net...win server 2003 kanske ?
mvh

mozillaMedlem sedan juli 20011 084 inlägg

Om det finns några komponenter till apache för .net vet jag inte(tror dock inte det). Du behöver dock inte ha win 2003 server, men du behöver IIS5 eller 6, vilket finns i win 2000/2003 server.

Men du kan kolla upp mono, vet inte riktigt hur långt de kommit med utvecklingen. Men det är i all fall .net till linux och kanske då även finns plugin till apache.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)