webForumDet fria alternativet

Inga projektfiler i visual studio 2005?

.NET

7 svar · 487 visningar · startad av maqe

Medlem sedan dec. 2003824 inlägg
Frågan#1

Hur är det tänkt att man skall arbeta i visual studio 2005 när man jobbar med webbprojekt? Verkar helknasigt att köra utan projektfiler? Någon som har erfarenhet av detta?

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Det fungerar väldigt bra. Det enda som irriterar är att MS hela tiden gör så stora förändringar. Man vet aldrig vad de hittar på härnäst.

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Det fungerar väldigt bra.

För min egen del så tycker jag det suger, speciellt att VS har en förmåga att checka in all dll filer som ligger i bin katalogen in i VSS. Vilket resulterar i att det är alltid någon som har checkat ut dessa dll filer och låst dem när jag själv vill bygga.

Enkel lösning är att ta bort skrivskyddet på filerna, men klart störrigt.

- M

Gladh skrev:

Det fungerar väldigt bra.

För min egen del så tycker jag det suger, speciellt att VS har en förmåga att checka in all dll filer som ligger i bin katalogen in i VSS. Vilket resulterar i att det är alltid någon som har checkat ut dessa dll filer och låst dem när jag själv vill bygga.

Enkel lösning är att ta bort skrivskyddet på filerna, men klart störrigt.

- M

Det var som sjutton. Har inte kört 2005:an mot source control ännu, men satte upp det idag. Det låter onekligen lite irriterande.

Medlem sedan dec. 2003824 inlägg

Jag tycker att det är mer saker som är irriterande, det går väl inte att dölja mappar i ditt "projekt"? Jag jobbar även med att bygga plugins t.ex fristående dll filer och jag ser inte en lösning på hur man ska jobba vidare med det nu

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Den sidan handlar om Deployment Projects, vilket är en annan sak.

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Jag jobbar även med att bygga plugins t.ex fristående dll filer och jag ser inte en lösning på hur man ska jobba vidare med det nu

Det är väl inget problem, det är väl fortfarande bara ett vanligt projekt som skall skapas...

- M

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)