Hur är det tänkt att man skall arbeta i visual studio 2005 när man jobbar med webbprojekt? Verkar helknasigt att köra utan projektfiler? Någon som har erfarenhet av detta?
För min egen del så tycker jag det suger, speciellt att VS har en förmåga att checka in all dll filer som ligger i bin katalogen in i VSS. Vilket resulterar i att det är alltid någon som har checkat ut dessa dll filer och låst dem när jag själv vill bygga.
Enkel lösning är att ta bort skrivskyddet på filerna, men klart störrigt.
För min egen del så tycker jag det suger, speciellt att VS har en förmåga att checka in all dll filer som ligger i bin katalogen in i VSS. Vilket resulterar i att det är alltid någon som har checkat ut dessa dll filer och låst dem när jag själv vill bygga.
Enkel lösning är att ta bort skrivskyddet på filerna, men klart störrigt.
- M
Det var som sjutton. Har inte kört 2005:an mot source control ännu, men satte upp det idag. Det låter onekligen lite irriterande.
Jag tycker att det är mer saker som är irriterande, det går väl inte att dölja mappar i ditt "projekt"? Jag jobbar även med att bygga plugins t.ex fristående dll filer och jag ser inte en lösning på hur man ska jobba vidare med det nu