Hallå, jag har stött på ett irriterande problem, i beta 2:an räckte det med att klicka på en usercontrol så lades den till i toolboxen. Så är fallet inte längre för mig men en kollega säger att det fungerar på hans privata men inte på kontoret så någon lösning finns där :).
AutoToolBoxPopulate är satt till true under inställningar.
I RC så är det så att om man har lagt sitt projekt under en solutionfolder så kommer inte dina egna usercontroller att läggas i toolboxen, det spelar ingen roll om du lägger usercontrollerna i ett eget bibliotek eller direkt i din winform bibliotek. Men om man lägger sina usercontroller i ett projekt direkt under Solution så kommer det fungera. Men glöm solution folders och usercontrols och toolbox....
påpekade det för MS och fick det givande svaret tillbaka att jag skulle sätta autoToolboxpopulate till true och så stängde de den buggen...
Du kan dock lösa det tillfälligt genom att själv lägga till dina usercontroler till toolboxen.
Höger klicka på toolboxen -> Choose Items... -> Browse... -> välj din exe eller dll. Nu skall dina usercontrols komma upp i .Net Framework Componenter listan och vara markerade så det skall räcka med att du trycker okej, så finns dina usercontroler i toolboxen.
- M
påpekade det för MS och fick det givande svaret tillbaka att jag skulle sätta autoToolboxpopulate till true och så stängde de den buggen...
Nu hänger jag inte med alls? Är det en bugg eller vad?
Gladh skrev:
Du kan dock lösa det tillfälligt genom att själv lägga till dina usercontroler till toolboxen.
Höger klicka på toolboxen -> Choose Items... -> Browse... -> välj din exe eller dll. Nu skall dina usercontrols komma upp i .Net Framework Componenter listan och vara markerade så det skall räcka med att du trycker okej, så finns dina usercontroler i toolboxen.
- M
Japp, har löst det så nu, lite bökigare men det få la gå! Tack! :)