webForumDet fria alternativet

Logga in till nytt fönster, hur?

.NET

2 svar · 278 visningar · startad av Kamazi

Medlem sedan okt. 20054 inlägg
Frågan#1

Hejsan på er!

Jag har ett litet problem, jag har en webbapplikation i asp.net som jag vill öppna i ett nytt fönster när man loggar in (så man blir av med verktygsfält mm (eller går det att gömma verktygsfälten mm i det befintliga fönstret?)) Problemet är nu alltså att SP2 i Explorer blockerar det nya fönstret, vilket alla användare inte förstår.
Så jag vill alltså att det ska fungera som det gör men inte blockeras av popup-blockeraren.

Så här fungerar det nu:
en enkel intro.aspx med 2 st asp:textbox för username/password och en asp:imagebutton för 'logga in'. (Jag kör också klientvalidering på de två fälten vilket är trevligt men inte helt nödvändigt kanske)
När man skrivit in korrekt username/password visar jag en asp:panel som innehåller följande javascript för att öppna applikationen i ett nytt fönster:

var temp
temp = '/login.asp?user_name=xxxx&password=xxxxx&project_id=129'
testWindow=window.open(temp,"test","width=750,height=540,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,resizable=yes,scrollbars=yes");

Är det någon som har något förslag på något bra sätt att göra så att popup-blockeraren inte blockerar min webbapplikation?

Tack på förhand, Erik

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Det finns en del trix, men egentligen kan man inte vara säker på att det kommer fungera i längden så mitt råd är att inte öppna fönstret automatiskt. Bättre vore isf att du vid onclick - på knappen för att logga in - öppnar fönstret och gör valideringen där. Om det inte skulle vara korrekt användarnamn och lösenord kan du istället stänga fönstret och byta url på window.opener.

Medlem sedan okt. 20054 inlägg

Tack för tipset. :-)
Det låter vettigt, så jag tror jag gör så.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)