Ska i VS.NET2003 binda ihop en web-applikation där data efter en sökning i underliggande db ska presenteras i ett valbart format (dvs dynamiskt). Har en aspx sida som presentation och aspx.cs som kommer interagera med en facadeklass i en annan applikation. Hade varit trevligt med att få resultaten listade i en dropdownlist så att man sen enkelt kan välja något ur resultatet. Hur gör jag det? (Ja, hur jag interagerar med facadeklassen vet jag, det jag vill veta är hur jag får till aspx och aspx.cs för just denna detalj).
Dropdownlist ASP-C#
4 svar · 330 visningar · startad av PeW
Du kan inte bara ha en funktion, getData, returnerar ett dataset/datatable som du binder till dropdownlistan?
Jag får en Collection med objects från min andra applikation (vilken är helt fristående detta) som jag vill lista upp i dropdownlistan. Hur binder jag dessa till listan?
Alltså.. min tanke är att jag kan ju traversera min collection och lägga till en item i taget eller kanske t.o.m smacka in allt i ett enda svep. Min fråga gäller dels vilket som är smidigast och dels med vilka properties för dropdownlisten jag kan göra det. Borde vara vardagsmat för en tvättäkta ASP.NET hacker (något jag inte är) ;)