Jag håller på att fundera ut hur jag ska få ASP.NET att starta när automatiskt när datorn bootar. Jag har provat detta:
* Jag har gjort en liten .BAT fil som ser ut så här: webserver /port:8080 /path:"C:\Inetpub\wwwroot"
* Jag startar .BAT filen genom att lägga en shortcut till den i "Startup" mappen på Start-menyn.
* Det fungerar så till vida att webservern (ASP.NET) snällt startar men sedan så envisas cmd rutan ("DOS-promten" eller vad den nu heter) med att fortsätta synas på skärmen. Jag måste stänga fönstret manuellt varje gång datorn har bootat.
Finns det något smartare sätt att dra igång ASP.NET vid boot?
Eller kan jag skriva mitt .BAT script annorlunda? Som det är nu lämnas skriptet åt sitt öde då raden att starta ASP.NET har exekverats så jag kan inte bara lägga till ett EXIT kommando. Eller?
Du kan också lägga webserver /port:8080 /path:"C:\Inetpub\wwwroot" i target på en shortcut som du lägger i Startup, men det kan vara smidigt att ha en bat-fil att redigera.
OveRRidE:
EXIT är rätt kommando men mitt problem är att när webservern har gått igång så fortsätter inte exekveringen av min .BAT fil, dvs det som ligger efter starten av servern körs inte (vilket jag tycker är märkligt).
Jag har provat att göra en .BAT som ser ut så här: