Jag använder en sqldatasource för att hämta data (jo, jag är medveten om bristerna med detta). Oftast binder jag en gridview till den. Men nu önskas från högre ort en uppställning med textboxar och labels. Hur kan jag få datan som returneras av sqldatasourcen att pluppas ut i en speciell textbox? Sqldatasourcen returnerar ju ett dataset, men hur kan jag i code-behind komma åt detta dataset.
Vet inte om detta hjälper dig. Men jag fattar inte riktigt frågan. Du får jue ut ditt dataset sedan är det bara att sätta kontrollerna. Är det fler table rows som ska ut så skulle jag personligen rekomendera en repeater.
Vet inte om detta hjälper dig. Men jag fattar inte riktigt frågan. Du får jue ut ditt dataset sedan är det bara att sätta kontrollerna. Är det fler table rows som ska ut så skulle jag personligen rekomendera en repeater.
Jo, det är precis som du visar som jag vill göra. Men nu kör jag med VS.NET 2005 RC och där verkar en SQLDataSource inte ha en dataset property. Inte får jag upp något sånt i a f. :q
Red: Nu har jag kollat upp detta lite närmare och tydligen var det SQLDataAdapter man använde i 1.1 (Tror aldrig jag använde den) SQLDataSource är en ny klass i 2.0.
Hur jag löser problemet är dock fortfarande okänt.