Jag har en IIS 5.1 på Windows 2000 Pro, med .NET Framework v1.1.4322 installerat, och en Frontpage-webb i IIS'en som VS 2003 har skapat åt mig.
Problemet är att jag inte får köra .aspx-filer, överhuvudtaget. Jag kan däremot anropa statiska filer som t.ex. .txt, .html och tillochmed dynamiska ASP-filer (.asp) kan jag köra, och VBScript-kod i den fungerar.
Jag trodde att det kanske hade med att ASP.NET ISAPI-filtret inte fanns (har sett det innan på IIS, när scriptmotorer inte hittas av IIS), men den finns där och sökvägen i bindingarna är rätt.
Jag har testat aspx-filer med codebehinds till, likväl som utan. Jag har testat aspx-filer utan någonting alls i, men fortfarande samma fel, alltså 404.
Vidare; försöker jag komma åt en fil som inte finns, så får jag "File not found" i Filemon, så nog hittar IIS'en filen allt. Det lutar mer och mer åt något trasigt i ramverket.
Prova att kryssa ur "Check if file exists" i extension-mappningen för aspx. Att du får rader från inetinfo indikerar att den är ikryssad. BUFFER OVERFLOW är dock oftast inte något problem.
1. Testade att köra en .aspx-fil i roten på sajten. Det fungerade.
2. Testade att skapa en helt ny "WebApplication" via VS 2003. Fortfarande 404 på .aspx-filer under den virtuella mappen.
3. Tog bort applikationen som skapas på projektets virtuella mapp i IIS'en (Remove Application), då exekverade den iallafall aspx-filen, men jag fick lite andra felmeddelanden, som visserligen kan vänta.
Är det FrontPage Extensionsinställningarna som skenar? Jag har testat med "Check server extensions" och den har anmärkt på saker, men det har inte förändrat nåt, trots att alla kontroller returnerar CORRECTED.