Hej på er!!
Är det som så att de serverkontroller som finns för validering av formulär inte funkar för mozilla default? Nu vet jag ju att denna kontroll genererar javascript.. finns det nån enkel lösning på detta.. lägga till nån rad i webuivalidation kanske?
Nån borde ha stött på samma problem som jag tycker jag....
emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg Nej, de fungerar inte. Du måste göra egna validatorer eller köra med något alternativ, typ http://www.theglavs.com/GlavTech/Downloads/DomValidators.zip
mozillaMedlem sedan juli 20011 202 inlägg Requiredfieldvalidator genererar både javascript och serverside-kod. Så om webbläsaren inte stödjer javascript(som microsoft tror att mozilla inte gör) Så görs en kontroll på servern istället. Du kan dock uppgradera mozilla i machine.config så att den bland annat renderar css för mozilla också. Har dock för mig att inte javascript fungerar ändå.
är det dumt att ändra på webuivalidation eller? Finns det en ny uppgraderad version som stödjer mozilla?
emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg Nej, se mitt tidigare svar.
inressant det du sa där "Mozilla"!! Mycket intressant.. min sida blev mycket bättre efter att jag lagt till browserCaps i web.config... vad är det som gör att det renderas olika.. jag menar det mesta av mina css:er funkade innan oxå men nu funkar allt... vill du utveckla det lite grann? ;-)