förresten, din datagrid råkar inte vara innuti en usercontrol?
Det är nämligen mitt nuvarande problem, alltså att min CommandName="minEdit" som jag har på en knapp inte verkar snappas upp av min datagrid. eller så hittar datagridden inte åt metoden jag angett. Jag har gjort detta tidigare på en vanlig aspx sida och då funkar det klockrent. men inte nu inne i en ascx.
<asp:DataGrid id="dgrNews" runat="server" AutoGenerateColumns="False" BorderWidth="0" ShowHeader="False" OnItemCommand="myCommand">
....
columns, templatecolumn, itemtemplate, lite tables
....
<asp:ImageButton ID="btnEdit" ImageAlign="Right" ImageUrl="edit.gif" runat="server" CommandName="minEdit" ></asp:ImageButton>
och här är min Sub
Sub myCommand(ByVal s As Object, ByVal e As DataGridCommandEventArgs)
Response.Write("inne i Commandet")
If e.CommandName = "minEdit" Then
lblTrace.Text = "Edititems"
End If
If e.CommandName = "kommentera" Then
lblTrace.Text = "Kommentera"
End If
End Sub
Den kommer aldrig in i myCommand överhuvudtaget.. någon som ser nått galet? eller det kanske är nått speciellt man måste göra iom att det är innuti en usercontrol?
Jag har deklarerat OnItemCommand men det fungerar inte.
Min datagrid finns på default.aspx men den anroppas via en usercontrol, men jag tycker att den borde fungera.
OnEditCommand fungerar samma med update men inte OnItemCommand.
Nu tcker jat att jag har försökt alla olika saker som går att försöka med men inget fungerar.
Jag har använt mig av
OnItemCommand="DataGridContact_ItemCommand"
Jag har deklarerat den i designläget för Datagriden
Den finns i InitializeComponent()
this.DataGridContact.ItemCommand += new System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventHandler(this.DataGridContact_ItemCommand);
men fortfarande så fungerar det inte, vad skall jag göra?
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2