Förlåt detta hjälper dig inte speciellt mycket.
Men det känns verkligen som om NHibernate är bra mycket jobbigare än t.ex. wilsons ORmapper.
4 svar · 423 visningar · startad av maqe
Jag har börjat testa en O/R Mapper vid namn NHibernate. Jag vill bygga en collection klass t.ex. PageDataCollection som bara kan innehålla PageData objekt. Det verkar som att jag måste använda mig av Ilist när jag hämtar en lista med objekt. Kan man ärva från collectionbase när man skapar sin colleection klass eller är det Ilist jag måste använda mig av? Såhär vill jag att resultatet skall vara
PageDataCollection pages = new PageDataCollection();
pages = session.CreateCriteria(typeof(PageData)).Add(NHibernate.Expression.Expression.Eq("ParentID",0 )).List();
Men det känns verkligen som om NHibernate är bra mycket jobbigare än t.ex. wilsons ORmapper.
asmodie skrev:
Okay, så du rekommenderar att jag använder Wilson O/R Mapper istället? Jag är öppen för förslag då jag nyss börjat titta på NHibernate
Vad är det för fel på att den returnerar IList? Om du har mappat upp det korrekt så innehåller ju din IList objekt av typen PageData. Varför vill du då ha en PageDataCollection, utöver IList? Din IList kan du göra vad du vill med, exempelvis binda direkt till en repeater.
Näe det är väl helt okay att jag har en Ilist men jag skulle vilja ha en collection som bara kan innehålla pagedata objekt. Tycker det blir en snyggare lösning på det sättet :)