Är det en webbapplikation eller en vanliga applikation?
För är det för webben måste du refresha hela tiden och kolla om tiden stämmer överrens med de som finns. Sedan visa meddelandet i en viss tid refreshar du igen.
6 svar · 440 visningar · startad av Hakanrode
Hej!
Skulle behöva lite tips på hur jag ska tänka (och vilka klasser som är användabara)...
Idag har jag ett program som fungerar som en TV-tablå, det är dagens schema som rullar... tex "15.00 Möte med ftg AB".
Skulle vilja utöka med ett välkomstmeddelande, 14.45 vill jag att tablån slutar att rulla och istället kommer "Välkommen ftg AB" upp och stannar i 30 min sen ska tablån dra igång igen tills dess att det kommer ngt annat besök...
Hur ska jag tänka här... kan man ha ngn timer eller ska man när man startar/reloadar hämta aktuell tid och på så sätt räkna ut om hur lång tid varje möte är?
Tacksam för alla idéer!
Är det en webbapplikation eller en vanliga applikation?
För är det för webben måste du refresha hela tiden och kolla om tiden stämmer överrens med de som finns. Sedan visa meddelandet i en viss tid refreshar du igen.
Det är en webapplikation.
Att refresha hela tiden är inget alt eftersom tablån ska rulla emellan välkomstavbrotten.
Funderar på om man när man startar applikationen kan hämta tiden och sedan räkna ut om hur lång tid ett avbrott ska göras och sedan köra ett javascript (att refresha i samband med välkomstavbrottet gör mig inget)?
Flash för scrolltexten som läser in xml
desdecado har du lust att utveckla lite? har tittat lite på flash tidigare men har inga djupare kunskaper...
Tja, det här är egentligen ett frontendproblem. Flash skulle kunna sköta den grafiska biten med en snygg scroll. Datat för vad som ska visas samt tider etc skulle du kunna läsa in i flash i xml-form (eller eget format för den delen).
Exakt i detalj hur du gör detta får du ta i ett annat forum :D
En liten reflektion till tidigare kommentarer: Sidan behöver inte refreshas för att kolla tider etc. Sidan läser in de *klockslag* där det ska hända (olika) saker, sen är det bara att kolla med klientdatorns klocka vad som ska startas alt. stoppas.