En repeater kanske?
Jag är van att använda datalist men den spottar ju ur sig en massa tabeller och tjaffs, vad kan jag avända för lämplig kontroll för att skapa en meny?
5 svar · 678 visningar · startad av maqe
Jag är van att använda datalist men den spottar ju ur sig en massa tabeller och tjaffs, vad kan jag avända för lämplig kontroll för att skapa en meny?
En repeater kanske?
Ja, eller så skapar du en egen kontroll för menyn som bygger tabeller/punkter/whatever efter dina behov. DataListen kan du iofs få att skriva ut utan tabeller, dock glömt vad propertyn hette.
renholm skrev:
DataListen kan du iofs få att skriva ut utan tabeller, dock glömt vad propertyn hette.
RepeatLayout="Flow"
Men att skapa en egen kontroll låter mycket roligare? :e
renholm skrev:
Ja, eller så skapar du en egen kontroll för menyn som bygger tabeller/punkter/whatever efter dina behov. DataListen kan du iofs få att skriva ut utan tabeller, dock glömt vad propertyn hette.
Jag har aldrig byggt någon egen kontroll, finns det någon bra site att läsa om hur man bygger en meny t.ex. med templates?
Hittade en bra sida på MSDN om DataBound och Templates, hittar dock bara den här nu: http://www.codeproject.com/aspnet/ObjectRepeater.asp